ניהול ופיתוח שותפויות טומנים בחובם יתרונות רבים כגון: הרחבת ידע, הגדלת משאבים, ופיתוח מעגל תומכים המסייעים בכל מובן אפשרי. על כן כדאי שיהוו חלק מהותי מסדר יומו של כל מנהל/ת.
מדריך זה נכתב במיוחד עבור מנהלי כפרי הנוער והפנימיות בישראל, והוא מצטרף למדריכים אחרים שפותחו על ידי הפורום הציבורי[1], שמלמדים כיצד יש לפתח ולנהל שותפויות עם רשויות מקומיות, עם עסקים ועם עמותות. מדריך זה מכוון להרחיב את רשת השותפויות של מנהלי כפרי הנוער והפנימיות בישראל, על ידי פיתוח שותפות עם הפילנתרופיה. זאת על מנת להגדיל את מאגר היכולות והמשאבים העומדים לרשות הכפר או הפנימיה, ועל ידי כך לסייע להם במימוש החזון.
המדריך מציג תפיסה של יחסים ועבודה עם הפילנתרופיה, המבוססים על שותפות במובן של קשר הדדי, שבו כל צד הוא גם תורם וגם נתרם. נקודת המוצא היא כי קשר שכזה, עשוי להניב תמורות רבות ומגוונות מעבר לכסף ולמשאבים בלבד.
מטרת המדריך המוגש כאן כפולה:
לאפשר למנהל/ת הכפר/הפנימייה הצצה לעולם הפילנתרופיה, להבין מה חשוב לפילנתרופ/ית, מה מניע אותו/ה לנתינה, וכיצד ניתן לבנות עימו/ה שותפות כנה ויציבה.
לתת למנהל/ת ציוני דרך וכלי עזר לבניית שותפויות עם הפילנתרופיה בדרך שתאפשר לו/לה להגדיל את מאגר המשאבים העומדים לרשותו/ה.
מדריך זה מציע מפת דרכים שתאפשר למנהלי/ות כפרי נוער ופנימיות להבין כיצד ליצור שותפות פורייה, ארוכת זמן ומשמעותית עם הפילנתרופיה, לצד כלי עזר יישומים שיאפשרו לעשות זאת הלכה למעשה.
המדריך משתמש במונח פילנתרופיה כשם תואר כללי לכל התורמים, המשקיעים החברתיים ובעלי הון אחרים שמעורבים במימון הכפר/פנימייה. המדריך מתייחס לגורמי המימון באופן כולל ואינו עושה אבחנה מהותית בין הפילנתרופ עצמו לבין אנשי המקצוע המייצגים אותו. הכלים, ציוני הדרך והדוגמאות, כולם מתייחסים לבניית היחסים עם אלו ועם אלו. עם זאת, חשוב להבין את מקומם של אנשי המקצוע[2] המייצגים כיום פילנתרופים רבים, להכיר בתפקידם המרכזי בתהליכי קבלת ההחלטות של הפילנתרופ בכלל ובבניית השותפות עמו בפרט, ולהתייחס לכך בבוא העת במלוא תשומת הלב.
- ↑ ראה ב: http://www.fkn.org.il/research
- ↑ לאנשי המקצוע המייצגים את הפילנתרופ תפקיד חשוב בתהליכי קבלת ההחלטות והם מהווים גורם מרכזי בבניית השותפות.