שותפות עם הפילנתרופיה דורשת לא מעט. השותפים הפילנתרופים יבקשו להיות מעורבים בפעילות הכפר או הפנימיה. הם יצפו להתנהלות מקצועית מיטיבה, כנה ושקופה ולעמידה מלאה במחויבות אליהם בין השאר על ידי תקשורת ישירה ואישית, כתיבה של דו"חות ביצוע, השקעה בפגישות, ליווי אישי בביקורים ואירוח פתוח ומזמין ככל האפשר.
מנהל טוב, בעיני הפילנתרופיה, הוא מנהל יזם. כזה המקדיש זמן למהלכי חשיבה ותכנון ארוכי טווח. פילנתרופים ישמחו לתרום לך מניסיונם העסקי, ובהתאם יצפו ממך לפנות לתהליכי החשיבה המשותפת משאבי זמן, תוך מודעות למציאות המסובכת והתובענית בה אתה פועל. עוד בענין זה יהיה עליך לאמץ חשיבה תוצאתית כמנהל: להציג באופן ברור את התועלת החברתית שצומחת מהשותפות, במונחים של החזר על השקעה, עלות מול תועלת, תוך יישום עקרונות של מדידה.
לעיתים תרגיש שאתה צריך לדבר בשפה חדשה, אחרת מזו שאתה מכיר ומורגל אליה. זה לא יהיה פשוט או קל, אבל זהו הדבר ההכרחי לטובת הצלחת השותפות ביניכם.
דוגמה:
אם תרצה לבקש את מעורבות הפילנתרופ בהקמת מרכז תגבור לימודי, כדאי יהיה להסביר מה צפויה להיות ההשפעה של מרכז זה על חיי הילדים. מומלץ לתאר את המצב המצוי ולגבות את הנושא בנתונים למשל: מה רמת הלימודים של הילדים בכפר/בפנימייה, מה הפגיעה שמתרחשת בדימוי העצמי אצל אלו אשר חווים פערים משמעותיים בינם לבין קבוצת השווים, וכיצד כל אלו יכולים להשתפר. חשוב במיוחד להסביר כיצד המרכז הלימודי משתלב עם הפעילות השוטפת בכפר/פנימייה, וכן להציע תכנית למדידת יעדים ולהערכה של הפעילות המוצעת. יש להדגיש כי להצלחת התכנית תהיה גם ערך מוסף משמעותי למשל: היא מהווה ביטוי הלכה למעשה של שוויון הזדמנויות, מסייעת בצמצום הפערים החינוכיים הקיימים, ומקנה תועלת הן לפרט והן לחברה כולה.
שים לב שפילנתרופים - או נציגיהם - קמים בבוקר, ממש כמוך, כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר. גם הם מחפשים משמעות. גם אם אינם אנשי חינוך או פדגוגיה, הם רוצים כי תכבד את התרומה שהם יכולים להשיא לצורך מציאת מענים לבעיות שאתה מתמודד איתן, לא רק בצד המימוני. חשוב לכן למצוא את הזמן לשתף אותם בחוויות של הכפר/פנימיה: הזמן אותם לאירועים, ופעל בכל דרך שתוכל לייצר עבורם חוויה פילנתרופית מעשירה, מלמדת ומשמעותית.